Veelgestelde vragen over bestellen

Collectecoördinatoren hebben op 10 mei apart bericht gekregen over het bestellen van materialen.
Hoe werkt het bestellen van collectematerialen?

Bestellen wordt eenvoudiger. Je bestelt geen losse items meer, maar kant-en-klare pakketten per collectant. Op 10 mei ontvangt de collectecoördinator van jouw collecteteam een e-mail van KWF dat de bestelling geopend is. Vervolgens kun je tot en met 22 mei in CollecteWeb invullen hoeveel collectantenpakketten (keuze uit met of zonder bord) je wilt ontvangen, op welk adres en in welke afleverweek. De pakketten worden dan tussen 13 juni en 8 juli geleverd. Je ontvangt hiervan een track-en-trace mailtje van PostNL. In verband met verzendkosten vragen we om bij voorkeur 1 adres per collecteteam op te geven.

Hebben we op 23 mei nog geen bestelling ontvangen van jouw team? Dan vullen wij de bestelling voor je in en ontvang je een bevestigingsmail.

Welke materialen zitten er in het kant-en-klare pakket voor de collectant?

Collectebord, collectantenpas, setje niet-thuiskaarten, raamposter en een tie wrap voor het bevestigen van de collectantenpas. Dit zit per collectant in een (open) envelop. Zo kun je het makkelijk uitreiken. Ook krijg je per collectant een tasje. Bekijk alle materialen hier.

Hoe zitten de materialen verpakt?

Per collectant ontvang je een tasje en een (open) envelop met daarin een collectebord, collectantenpas, setje niet-thuiskaarten, raamposter en een tie wrap voor het bevestigen van de collectantenpas. De enveloppen zitten per 30 stuks in een doos. Dus heb je 60 collectanten? Dan krijg je 2 dozen.

Wanneer en bij wie worden de materialen geleverd? Kan ik de datum of het afleveradres aanpassen?

Degene die de bestelling plaatst (meestal de collectecoördinator) kan zelf de afleverweek kiezen en het afleveradres invullen. In verband met verzendkosten vragen we om bij voorkeur 1 adres per collecteteam op te geven.

Kan het ook op meerdere adressen afgeleverd worden?

In verband met verzendkosten vragen we om bij voorkeur 1 adres per collecteteam op te geven. Vanuit daar kun je het verder verspreiden onder je districtscoördinatoren, wijkhoofden en collectanten.

We hebben al collecteborden op voorraad. Kunnen we ook pakketten zonder bord krijgen?

Bij het plaatsen van de bestellen kun je kiezen uit pakketten met of zonder bord.

Er staan twee verschillende CBF-logo’s op het collectebord. Klopt dat wel?

Ja, dat klopt. CBF heeft sinds 1 februari 2022 een nieuw logo. Op de borden die al in 2021 waren geproduceerd staat daarom het oude logo, en op de borden die in 2022 waren geproduceerd het nieuwe logo. Beide kunnen gewoon gebruikt worden.

Wat doen we na afloop van de collecte met het collectebord?

De collectant mag het bord zelf houden. Volgend jaar gebruiken we het bord opnieuw. Als je het leuker of handiger vindt kun je het ook als wijkhoofd inzamelen. Dan heb je nog een extra contactmoment, waarbij je de collectant kunt bedanken en vragen hoe het gegaan is.

Kunnen we extra niet-thuiskaarten bestellen?

Per collectant zitten bundels van 25 niet-thuiskaarten in het pakket. Het is niet mogelijk om losse niet-thuiskaarten bij te bestellen. Uit ervaring blijkt dat 25 niet-thuiskaarten voor verreweg de meeste collectanten voldoende is. Om verspilling te voorkomen hebben we voor dit aantal gekozen.

Kunnen we etiketten bestellen?

Dat kan vanaf 10 mei via Bestellingen in CollecteWeb.

Kunnen we vlaggen en spandoeken bestellen?

Dat kan vanaf 10 mei via Bestellingen in CollecteWeb.

Kunnen we hesjes bestellen?

Nee, hesjes zijn niet meer te bestellen.

Kunnen we bedankkaartjes bestellen?

Het bedanken van de mensen die zich inzetten voor KWF is enorm belangrijk. Iedere collectant krijgt na afloop van de collecteweek daarom een digitaal bedankbericht vanuit KWF. We moedigen alle wijkhoofden aan om ook vanuit hen persoonlijk een bedankberichtje te sturen. Bijvoorbeeld een appje.

Er kunnen helaas geen kosten worden gemaakt voor een presentje. Wil je dit uit eigen zak betalen of kun je dit bijvoorbeeld gesponsord krijgen door een lokale ondernemer, dan staat je dat uiteraard vrij.


Wat vind je van dit artikel?


Powered by HelpDocs (opens in a new tab)