Veelgestelde vragen over bestellen

Medio mei (datum nader te bepalen) krijgen de collectecoördinatoren een mail over het bestellen.
Hoe werkt het bestellen van collectematerialen?

Bestellen is heel eenvoudig. Je bestelt kant-en-klare pakketten per collectant. Mocht je nog extra borden nodig hebben, kun je die los bijbestellen. Medio mei (datum nader te bepalen) ontvangt de collectecoördinator van jouw collecteteam een e-mail van KWF dat de bestelling geopend is. Vervolgens kun je tot en met twee weken later in mei in CollecteWeb invullen hoeveel collectantenpakketten en losse borden je wilt ontvangen, op welk adres en in welke afleverweek. De pakketten worden dan tussen 12 juni en 8 juli geleverd. Je ontvangt hiervan een track-en-trace mailtje van PostNL. In verband met verzendkosten vragen we om bij voorkeur 1 adres per collecteteam op te geven.

Hebben we op 25 mei nog geen bestelling ontvangen van jouw team? Dan vullen wij de bestelling voor je in en ontvang je een bevestigingsmail.

Welke materialen zitten er in het kant-en-klare pakket voor de collectant?

Collectantenpas, setje geefkaartjes, raamposter en een tie wrap voor het bevestigen van de collectantenpas.

Let op, het collectebord zit er dus niet standaard bij, omdat veel teams deze al in bezit hebben. Heb je nog extra borden nodig? Dan kun je die los erbij bestellen. Bekijk alle materialen hier.

Hoe zitten de materialen verpakt?

Per collectant ontvang je een open envelop met daarin een collectantenpas, setje geefkaartjes, raamposter en een tie wrap voor het bevestigen van de collectantenpas. Heb je er losse collecteborden bij besteld? Dan zitten die los in de doos erbij. In een doos kunnen maximaal 50 collectantenpakketten.

Wanneer en bij wie worden de materialen geleverd? Kan ik de datum of het afleveradres aanpassen?

Degene die de bestelling plaatst (meestal de collectecoördinator) kan zelf de afleverweek kiezen en het afleveradres invullen. In verband met verzendkosten vragen we om bij voorkeur 1 adres per collecteteam op te geven.

Kan het ook op meerdere adressen afgeleverd worden?

In verband met verzendkosten vragen we om bij voorkeur 1 adres per collecteteam op te geven. Vanuit daar kun je het verder verspreiden onder je districtscoördinatoren, wijkhoofden en collectanten.

Er staan twee verschillende CBF-logo’s op het collectebord. Klopt dat wel?

Ja, dat klopt. CBF heeft sinds 1 februari 2022 een nieuw logo. Op de borden die al in 2021 waren geproduceerd staat daarom het oude logo, en op de borden die in 2022 waren geproduceerd het nieuwe logo. Beide kunnen gewoon gebruikt worden.

Wat doen we na afloop van de collecte met het collectebord?

De collectant mag het bord zelf houden. Volgend jaar gebruiken we het bord opnieuw. Als je het leuker of handiger vindt kun je het ook als wijkhoofd inzamelen. Dan heb je nog een extra contactmoment, waarbij je de collectant kunt bedanken en vragen hoe het gegaan is.

Kunnen we extra geefkaarten bestellen?

Per collectant zitten bundels van 25 geefkaarten in het pakket. Uit ervaring blijkt dat 25 geefkaarten voor verreweg de meeste collectanten voldoende is. Om verspilling te voorkomen hebben we voor dit aantal gekozen.

Heb je echt behoefte aan meer geefkaarten? Dan kun je die aanvragen via het Servicepunt ([email protected]).

Kunnen we etiketten bestellen?

Dat kan vanaf mei via Bestellingen in CollecteWeb.

Kunnen we vlaggen en spandoeken bestellen?

Dat kan vanaf mei via Bestellingen in CollecteWeb.

Kunnen we hesjes bestellen?

Ja, hesjes zijn te bestellen. Die kun je aanvragen via het Servicepunt ([email protected]).

Kunnen we bedankkaartjes bestellen?

Het bedanken van de mensen die zich inzetten voor KWF is enorm belangrijk. Iedere collectant krijgt na afloop van de collecteweek daarom een digitaal bedankbericht vanuit KWF. We moedigen alle wijkhoofden aan om ook vanuit hen persoonlijk een bedankberichtje te sturen. Bijvoorbeeld een appje.

Er kunnen helaas geen kosten worden gemaakt voor een presentje. Wil je dit uit eigen zak betalen of kun je dit bijvoorbeeld gesponsord krijgen door een lokale ondernemer, dan staat je dat uiteraard vrij.


Wat vind je van dit artikel?


Powered by HelpDocs (opens in a new tab)