Inloggen in CollecteWeb

Om in te loggen bij CollecteWeb ga je naar kwf.collecteweb.nl.

Let op, dit is alleen te gebruiken op een desktop (niet op mobiel of tablet).

Inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord

Hoe kom ik aan mijn gebruikersnaam en wachtwoord?

De inloggegevens voor kwf.collecteweb.nl ontvang je automatisch van het hoofdkantoor. Nog geen inlog voor CollecteWeb? Neem contact op met Servicepunt vrijwilligers via 020 - 570 05 90 of [email protected]

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?

Ga naar kwf.collecteweb.nl en klik op 'Wachtwoord vergeten'. Volg de stappen. Dan krijg je een e-mail toegestuurd om je wachtwoord opnieuw in te stellen.

Waaraan moet mijn wachtwoord voldoen?

Elk wachtwoord moet bestaan uit minimaal 12 karakters, 1 hoofdletter, 1 cijfer en 1 speciaal karakter (bijvoorbeeld een uitroepteken of vraagteken).

Waarom moet ik een nieuw wachtwoord instellen?

Om de accounts veilig te houden is het belangrijk om regelmatig een nieuw wachtwoord te kiezen. Daarom vraagt CollecteWeb jou eens in de zoveel tijd om een nieuw wachtwoord in te stellen. Bij een poging tot inloggen krijg je dan automatisch een e-mail toegestuurd om je wachtwoord opnieuw in te stellen.

Inloggen met sms-verificatie

Waarom is sms-verificatie nodig?

Met sms-verificatie voegen we een extra stap toe aan het inloggen. Zo bescherm je jouw gegevens en die van jouw collectanten nog beter.

Hoe stel ik de sms-verificatie in?

Vanaf 27 juni kun je de sms-verificatie instellen. Dat doe je door jouw mobiele nummer toe te voegen. CollecteWeb vraagt hier automatisch om bij het inloggen.

  1. Ga naar kwf.collecteweb.nl en log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.
    Heb je al een poosje niet ingelogd? Dan kan het zijn dat je gevraagd wordt een nieuw wachtwoord in te stellen.
  2. Vul in het volgende scherm jouw mobiele telefoonnummer toe.
    Je hoeft dit maar 1 keer in te vullen.

  1. De eerstvolgende keer dat je inlogt, ontvang je een sms met een code. Vul de code in, en je bent ingelogd.
    Tip: Zet je een vinkje bij ‘vertrouw dit apparaat’, dan hoef je de komende 30 dagen geen sms-code in te voeren.
Kan ik de code ook op een andere manier ontvangen, bijvoorbeeld per e-mail?

Dat kan helaas niet. Je hebt een mobiele telefoon nodig. Dit hoeft niet jouw eigen telefoon te zijn. Als je de telefoon maar binnen handbereik hebt als je wilt inloggen, zodat je de code direct na het ontvangen kan invoeren.

Moet ik elke keer een sms-code invoeren als ik inlog?

Nee. Als je het vakje 'Vertrouw dit apparaat voor 30 dagen' aanvinkt, vraagt CollecteWeb de komende 30 dagen geen sms-code. Dat geldt dan alleen voor de computer waarop je op dat moment inlogt. Gebruik je een ander apparaat? Dan krijg je wel weer een sms.

Wat betekent 'Vertrouw dit apparaat voor 30 dagen'?

Als je het vakje 'Vertrouw dit apparaat voor 30 dagen' aanvinkt, vraagt CollecteWeb de komende 30 dagen geen sms-code. Dat geldt dan alleen voor de computer waarop je op dat moment inlogt. Gebruik je een ander apparaat? Dan krijg je wel weer een sms.

Hoe verander ik het telefoonnummer waarop ik de sms-code ontvang?

Neem hiervoor contact op met het Servicepunt vrijwilligers via 020 570 05 90 of [email protected]. Dan passen wij het voor je aan.


Wat vind je van dit artikel?


Powered by HelpDocs (opens in a new tab)